1. Pàgina d'inici
  3. Fotollibre
  5. “BRIANS: mujeres invisibles” edició limitada

“BRIANS: mujeres invisibles” edició limitada

60,00 IVA incl.

Entregues a partir del 9 de març. El primer fotollibre de la Fundació Setba que mostra com la fotografia pot esdevenir una eina d’empoderament per a dones internes en centres penitenciaris de Catalunya. L’edició limitada inclou una obra de Marta Fàbregas i un mirall original procedent d’una cel·la de Brians 1.

© Editorial Lumínic, Barcelona, 2021

Llibre de 120 pàgines
Format: 167 x 235 mm.
Enquadernació tapa dura amb fil vist.
Mirall original procedent d’una cel·la de Brians 1. Part posterior troquejada per col·locar el mirall.

© de las fotografies, Marta Fàbregas, Laura Gálvez-Rhein, Camila Oliveira, Sofia Kyprisli, Esperanza Carrión, Paula González, Nadia Fatah, Cyntia Cristina de Souza, Diana Mora, Ruth Méndez, Silvia Heras i Thalita Borges, 2020-2021,
© del text, Cristina Sampere i Cristina Zelich, 2021

Esgotat

Categoria: Fotollibre
Etiquetes: Traspassant l'objectiu

“BRIANS: mujeres invisibles” és el primer fotollibre que mostra el resultat del projecte de fotografia, Traspassant l’objectiu, organitzat per la Fundació Setba a la unitat de dones del Centre Penitenciari de Brians 1 a Sant Esteve Sesrovires i dirigit per l’artista i activista Marta Fàbregas Aragall.

Durant dos anys, més de seixanta dones internes a la presó han participat en tallers de fotografia, descobrint una nova forma d’expressió i fent un treball d’empoderament, que ha contribuit en la millora de la seva autoestima i imatge.

Aquest fotollibre d’edició limitada de vint exemplars inclou, a part dels retrats a les internes realitzats per la directora artística, fotografies de l’espai de la fotògrafa Laura Gàlvez-Rhein i dos reportatges molt especials: un de la Camila Oliveira, actualment en tercer grau i que ha comptat amb la mentoria de Marta Fàbregas, i l’altre de Sofia Kyprisli, qui continua a Brians i que ha tingut a la fotoperiodista Sandra Balsells com a mentora. També inclou una obra de la Marta Fàbregas, amb el seu certificat d’autenticitat i un mirall procedent d’una cel·la del centre de Brians 1.

Aquest projecte és una declaració de principis i aquest llibre el primer de la col·lecció. Les dones són les grans oblidades del sistema penitenciari, ja que només representen el 7% de la població reclusa, disposant de menys instal·lacions i recursos que els homes.

Amb la venda d’aquest llibre, la Fundació vol contribuir a generar oportunitats a les internes, continuar realitzant aquest projecte i demostrar que l’art i la cultura són una eina de transformació social. Una poderosa eina que sempre ens “salva”.

Productes relacionats