PROJECTE SETBA

Magistrals / Premi Setba

Projecte expositiu i pedagògic adreçat a educadors i usuaris d’entitats de discapacitat intel·lectual

Edició

Direcció artística

Jaime Súnico

Col·lectiu

Educadors socials i usuaris d’entitats de discapacitat intel·lectual

“Magistrals” neix per l’alta demanda en formació artística per part de les entitats que treballen amb discapacitat intel·lectual. És per això que, el 2021, la Fundació Setba va posar en marxa un nou projecte de formació, que duu el nom de “Magistrals”, a càrrec de l’artista Jaime Súnico, adreçat als responsables dels tallers i als seus usuaris. A través d’unes càpsules de
vídeo.

Durant el 2021, “Magistrals”  s’ha visibilitzat a través d’una exposició itinerant per Catalunya (Barcelona, Vic, Manresa i Tàrrega). Es tracta d’una mostra de les obres guanyadores dels deu anys del “Premi Setba” i ha rebut el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, Dincat i de les empreses EGM i La Fotogràfica.

Els artistes que han participat són: Anna Giralt, de CIPO; Erik Nitsch i Rubén Izquierdo, de la Fundació Catalana Síndrome de Down; Mònica López i Yolanda Marco, de la Fundació Estimia; José María Escobar, de la Fundació Asproseat; Raúl Sánchez, del Centre Ocupacional Les Corts; Joel García, del Grup Alba, i Gerard Pujol, de la Fundació Sant Tomàs. Tots ells van guanyar en el seu dia el “Premi Setba”.

Durant el 2022 continuarem la formació en format presencial i avaluarem l’impacte en les obres presentades en la propera edició del Premi Setba. Ara adaptarem aquest projecte a Xile per a poder presentar-lo a la segona edició del premi LOS COLORES DE MI ALMA.

DIRECCIÓ ARTÍSTICA

Jaime Súnico

Direcció Artística

Jaime Súnico és un artista de reconegut prestigi. Les seves obres estan a col·leccions com el Museu de Montserrat, la Fundació Kaminsky, la Col·lecció Testimoni de la Fundació La Caixa, la Fundació Vila Casas i ha exposat a galeries nacionals com Senda a Barcelona i Galerie von Braunbehrens de Munich o la Galeria Marwan Hoss de Paris entre d’altres. I si això no fos suficient, porta més de 30 anys donant classes a artistes amb discapacitat intel·lectual.

Any d’inici

Fundació Sant Tomàs, C.O. Calldetenes
Grup Alba
Grup Asproseat, C.O. 1981

Entitats participants al projecte pedagògic

Adisga
Associació Discapacitats Aran
Caviga
C.O. Fundació Astres
C.O . Les Corts
C.O. Marquet Molins – APIP -ACAM
C.O. Pedralbes
CIPO
Fundació Catalana Síndrome de Down
Fundació Estimia
Fundació l’Estany
Fundació Sant Tomàs – C.O. Calldetenes
Fundació TAC Osona
Grup Alba
Grup Aproseat – C.O. 1981
Taller Baix Camp

RECONEIXEMENT DEL TALENT DELS ARTISTES AMB DID

Premi Setba

Certamen artístic i de disseny per artistes amb discapacitat intel·lectual més ben dotat de l’estat Espanyol

Edició

XI

Jurat categoria artística de 2021

Gloria Andreu, Josep Félix Bentz, Marcel·lí Antúnez, Josep Manuel Jaurena i Cristina Sampere

Col·lectiu

Artistes residents a Catalunya, majors d’edat i en disposició del certificat intel·lectual mínima del 33%

Primer projecte ideat i desenvolupat per la Fundació Setba i adreçat a artistes amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament. Actualment es tracta del prei més ben dotat de l’Estat Espanyol, que reuneix professionals del món de l’art, alumnes de Belles Arts, entitats i fundacions amb un mateix objectiu: detectar i reconèixer el talent d’aquests artistes.

El principal objectiu d’aquest projecte és continuar detectant i potenciant la feina d’aquests artistes. És per això que aquest any , la Fundació Setba ha posat en marxa un nou projecte de formació artística, que duu el nom de MAGISTRALS, a càrrec de l’artista Jaime Súnico, adreçat als resposables dels tallers i als seus usuaris.

En aquesta onzena edició, el jurat professional en la categoria artística ha estat format per Gloria Andreu, Responsable del projecte Art for Change de la Fundació “la Caixa”; Josep Félix Bentz, president del Reial Cercle Artístic de Barcelona; Marcel·lí Antúnez, artista multidisciplinari i col·laborador directe de molts dels projectes de la Fundació; Josep Manuel Jaurena, gerent d’Art Mir; i Cristina Sampere, directora de la Fundació Setba. En la categoria de disseny, han format part Jean-Paul Bouyat, president de Bardinet Espanya; Clara Antúnez, sommelier de La Gastronòmica; Natalia Iglesias, de l’equip de Comunicació de Vinalium; Sergi Capell, de La Casa de Carlota; i Meritxell Duran, artista i dissenyadora del guardó del Premi Setba.

Adquireix el calendari Premi Setba 2022

Any d’inici