PROJECTE SETBA

Traspassant l’objectiu

Un projecte de fotografia per a dones internes en centres penitenciaris de Catalunya

Edició

IV

Direcció artística

Marta Fàbregas

Col·lectiu

Dones internes en centres penitenciaris

Traspassant l’objectiu és un projecte de mediació artística en el qual es treballa la fotografia com a eina d’empoderament. El programa està dirigit a dones privades de llibertat, sota la direcció artística de la fotògrafa i activista Marta Fàbregas.

L’objectiu és contribuir a la millora de la qualitat de vida de les participants, a través d’una millora de la seva autoestima.

El taller fotogràfic s’ha realitzat al Centre Penitenciari de Brians 1 de Sant Esteve Sesrovires i durant el 2022 es portarà a terme també al centre Wad-Ras.

© Laura Gàlvez-Rhein

DIRECCIÓ ARTÍSTICA

Marta Fàbregas

Direcció Artística

La Marta Fàbregas porta a l’ADN tot allò relacionat amb la imatge; des de sempre li ha apassionat el llenguatge visual. Per això s’ha dedicat a la fotografia, la seva passió, que a més li ha permès unir la seva part artística amb l’empresarial. El seu principal talent és saber captar d’una forma ràpida i natural la bellesa que hi ha en les coses que ens envolten, per això les seves obres són tan potents. Sens dubte, la seva empatia, implicació i creativitat fan que cada projecte en el què treballa tingui una força i un caràcter que el fan especial i únic.

Neix a Barcelona el 12 d’abril de 1974. Estudia fotografia a l’IEFC (Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya). Després de treballar en diferents estudis fotogràfics de Barcelona, el 1998 funda l’Estudi La Fotogràfica (www.lafotografica.com) juntament amb el també fotògraf Marc Vidal. Des d’aquell moment s’ha dedicat exclusivament al seu estudi, realitzant treballs personals i artístics i d’altres per encàrrec de museus, empreses, i particulars. També imparteix classes, tallers i seminaris.

La seva obra forma part de la col·lecció privada de la Fundació Lluís Bassat i la Fundació Artemizia. Va ser co-directora de la primera edició del festival de fotografia “Lumínic”, que va tenir lloc a Sant Cugat durant la primavera de 2019. També forma part de la junta directiva del congrés “Líder imperfecto” com “Experta en art i empresa”.

Actualment i des del 2019 participa activament amb la Fundació Setba impartint tallers en pro de la dona (Fundació dedicada a l’acció social a través de l’acció artística). I és Presidenta de la Xarxa de Dones Emprenedores de Sant Cugat (XDESC), ciutat on resideix actualment.

Any d’inici
Cost projecte de 2020