Carpe Diem
De l’11 de gener al 28 de febrer de 2011
Fotografies de Josep Tobella
Exposició fotogràfica de Josep Tobella a Setba Zona d’Art
De l’11 de gener al 28 de febrer de 2011
Part de les imatges es projecten a El Molino durant el mes de febrer
El fotògraf Josep Tobella (Barcelona, 1954) recupera l’ànima de l’emblemàtic music hall del Paral·lel barceloní amb “Carpe diem, 10 anys a El Molino, 1973-1983”, una exposició fotogràfica que es podrà visitar a Setba Zona d’Art des del 11 de gener fins el 28 de febrer de 2011. I durant l’últim mes d’exposició, part de les imatges es podran veure simultàniament a El Molino.
Algunes d’aquestes 50 imatges que es presenten són inèdites i moltes d’elles es troben dipositades al fons permanent del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC). Formen part d’una extensa col·lecció en què es mostra el teatre des d’angles molt diversos: les actuacions, el local, els treballadors, els artistes entre bambolines i als camerinos, el públic… sempre des d’un punt de vista molt personal que atorga a les instantànies un caràcter d’autor molt marcat.
Gairebé totes les fotografies van fer-se amb llum d’ambient, càmera analògica de 35mm i van ser positivades manualment per l’autor en paper baritat, i tractades amb netejador d’hipo i virades al seleni.
Josep Tobella, al llarg dels anys, s’ha especialitzat en fotografia teatral, fent diverses exposicions. Les imatges sobre El Molino van exposar-se a finals dels 70 a Barcelona i a Londres. El 1984 es va publicar el llibre “Josep Tobella-El Molino” amb text de Miquel de Palol, i part de les imatges han estat emprades pels llibres “Barcelona Eròtica” de Joaquim Roglan, “El Molino, un segle d’història” de Lluis Permanyer i el documental “El meu Molino”, també dirigit per Permanyer.