PROJECTE SETBA

Magistrals / Premi Setba

Projecte de formació artística adreçat a entitats que treballen amb persones amb discapacitat intel·lectual de Catalunya

Edició

Direcció artística

Laura Klamburg

Col·lectiu

Educadors socials i usuaris d’entitats de discapacitat intel·lectual

El 2021 la Fundació Setba va posar en marxa un nou projecte de formació artística a càrrec de l’artista Jaime Súnico adreçat a entitats que treballen amb persones amb discapacitat intel·lectual. A través d’unes càpsules de vídeo, Súnico dona alguns consells sobre quins materials són els més adequats per utilitzar en els tallers d’art i va animar als participants a perdre la por al full en blanc.

Durant el 2020 i 2021, “Magistrals”  es va visibilitzar a través d’una exposició itinerant per Catalunya (Barcelona, Vic, Manresa i Tàrrega). Una mostra de les obres guanyadores dels deu anys del “Premi Setba”. Els artistes que hi van participar van ser: Anna Giralt, de CIPO; Erik Nitsch i Rubén Izquierdo, de la Fundació Catalana Síndrome de Down; Mònica López, de la Fundació Estimia; Josep Maria Teixidó, d’Acudam; José María Escobar, de la Fundació Asproseat; Raúl Sánchez, del Centre Ocupacional Les Corts; Joel García, del Grup Alba, i Gerard Pujol, de la Fundació Sant Tomàs.

Durant el 2022 es continuarà la formació en format presencial per part de Jaime Súnico i es farà una nova càpsula de vídeo formativa, però a càrrec de la dissenyadora i il·lustradora Laura Klamburg. L’objectiu és avaluar l’impacte de la formació en el Premi Setba 2022. A més, s’adaptarà aquest projecte a Xile per a poder presentar-lo a la segona edició del premi LOS COLORES DE MI ALMA de la Fundación Setba Chile.

DIRECCIÓ ARTÍSTICA

Laura Klamburg

Direcció Artística

Laura Klamburg, dissenyadora gràfica i il·lustradora de Barcelona, va estudiar disseny gràfic a l’escola Eina on va tenir de mestres als grans professionals dels 80’s. En acabar els seus estudis va marxar a Nova York per a ampliar els seus coneixements professionals i es va enamorar de la ciutat i el seu mètode de treball. Va acabar quedant-se a Amèrica del Nord 11 anys, entre Nova York, Los Angeles i Toronto, especialitzant-se en direcció d’art i disseny editorial. Durant aquesta època va guanyar una beca de la Generalitat de Catalunya per a estudis a l’estranger i un Creativity88 Award com Associate Art Director.

En el 2000 va tornar a Barcelona per a reconnectar amb la família, ciutat i cultura i va afegir al seu currículum la docència, fent classes de disseny en Eina, Idep i Bau durant 15 anys. En Bau va impartir durant 8 anys el Postgrau de Disseny Editorial.

Ha col·laborat i és autora de diversos llibres il·lustrats, publicats per editorials com a RBA, Edebé, Random House Mondadori i Edicions Bellaterra.
La seva inquietud en tots dos mons, la il·lustració i el disseny gràfic, l’ha portat a participar tant en projectes de disseny en la Primavera Fotogràfica, Arts Santa Mónica o el Hub, com en mercats d’il·lustració en Utopia Market i el Flic Festival.

És membre de APIC, Associació Professional d’ il·lustradors de Catalunya i ha estat membre del jurat dels “Premis Nacionals d’Il·lustració”.

El seu amor per la naturalesa l’ha portat a viure per Collserola, les muntanyes de Barcelona. Actualment compagina disseny gràfic i il·lustració, amb tallers d’il·lustració i dibuix de naturalesa o ruralsketching.

Any d’inici
Cost projecte de 2021
Participants en total

RECONEIXEMENT DEL TALENT DELS ARTISTES AMB DID

Premi Setba

Certamen anual de pintura per artistes amb discapacitat intel·lectual més ben dotat de l’Estat espanyol

Edició

XII

Jurat categoria artística de 2022

Gloria Andreu, Marcel·lí Antúnez, Josep Manuel Jaurena, Mònica Ramon i Cristina Sampere

Col·lectiu

Artistes residents a Catalunya, majors d’edat i en disposició del certificat intel·lectual mínima del 33%

Certamen anual de pintura dirigit a artistes amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament. Actualment es tracta del premi més ben dotat de l’Estat Espanyol, que reuneix professionals del món de l’art, alumnes de Belles Arts, entitats i fundacions amb un mateix objectiu: detectar i reconèixer el talent d’aquests artistes.

En la dotzena edició, el jurat professional està format per Gloria Andreu, Responsable del projecte Art for Change de la Fundació “la Caixa”; Marcel·lí Antúnez, artista multidisciplinari i col·laborador directe de molts dels projectes de la Fundació; Josep Manuel Jaurena, gerent d’Art Mir; Mònica Ramon, galerista i presidenta de Galeries d’Art de Catalunya (GAC) i Cristina Sampere, directora de la Fundació Setba.

Convocatòria oberta Premi Setba

Certamen anual de pintura per artistes amb discapacitat intel·lectual

Any d’inici
Obres presentades en total