PROJECTE SETBA

Natura és cultura

Respir artístic de respir adreçat a persones que conviuen amb transtorns mentals

Edició

VIII

Direcció artística

Quim Moya

Col·lectiu

Persones que conviuen amb transtorns mentals

Intervenció artística en l’entorn natural, adreçada a persones que conviuen amb trastorns mentals, que té lloc en dues ubicacions de Catalunya: al bosc de la Torre dels Soldats d’Avinyó i a la finca del Viver d’Argentona.

El projecte està dirigit per l’artista Quim Moya i proporciona a les entitats de salut mental un respir d’una setmana a la natura a la residència d’artistes Cal Gras d’Avinyó. En paral·lel, al Viver d’Argentona (Maresme) es desenvolupen unes sessions artístiques similars a la del bosc de la Torre dels Soldats, però sense la part del respir. A Argentona hi col·labora l’entitat ITA Salud Mental, on es troben joves amb trastorns mentals.

L’objectiu és establir un vincle entre els usuaris i l’entorn, a través de l’art; descobrir l’atzar i el joc com a mecanismes per a la creació artística i, finalment, compartir amb els altres l’experiència de l’aprenentatge com a forma d’enriquiment personal, social, cultural i generadora de coneixements. També respon a la necessitat de donar un respir a les famílies de les persones que hi participen, i a ells mateixos, que no tenen gaire oportunitats de sortir de l’entorn urbà.

La convocatòria és anual, està oberta a totes les entitats de Catalunya que treballin amb persones que conviuen amb trastorns mentals . La selecció es fa per sorteig.

Col·labora amb La Marató TV3 comprant la teva propia llesca

DIRECCIÓ ARTÍSTICA

Quim Moya

Direcció Artística

Artista i gestor cultural. Ha treballat com a tècnic de cultura a l’Ajuntament de Sallent i va coordinar l’acció pedagògica del projecte d’art “Idensitat”, que consisteix a experimentar, mitjançant processos creatius, formes d’incidir en el territori en les seves dimensions espacial, temporal i social.

És codirector, amb Eva Quintana, de la Residència d’artistes Cal Gras d’Avinyó, una casa en un entorn rural oberta a la recerca i la producció cultural i artística que vol donar suport a la creació.

Des de l’any 2008 realitza actuacions de pintura en directe, que l’han portat a actuar per tot el món. Ha compartit projectes i escenari amb Llibert Fortuny, Marta Carrasco, Joan Font (Comediants), Brodas Bross, Rita Ora, Rocky Wellstack, Ravid Goldschmidt, Stars in-concert, Fermin Muguruza o Dan Brown, entre d’altres.

Com a artista ha exposat en diversos punts del territori català, i el seu darrer projecte, “Mantra del Record”, a l’ACVic Centre d’Arts Contemporànies i a l’editorial Comanegra a Barcelona.

Des del 2015, la Fundació alberga els participants del projecte “Natura és Cultura” a Cal Gras, de la qual Quim Moya és el director artístic des del 2017.

Any d’inici
Entitats participants en total
Cost projecte de 2020
Participants en 2021