Ja està disponible la primera càpsula de formació artística dirigida a entitats que treballen amb persones amb discapacitat intel·lectual. El vídeo, que es pot veure de forma gratuïta al canal de Youtube de la Fundació Setba, té una duració de 20 minuts i està presentat per l’artista plàstic de prestigi internacional Jaime Súnico.
Durant la formació, Súnico explica com perdre la por al paper en blanc i dóna alguns consells als educadors socials per entendre com poden ajudar als seus usuaris, quins materials són els més adequats o com poden detectar i potenciar el talent dels seus usuaris.
Aquesta formació ve donada per l’alta demanda que ha rebut la Fundació Setba, per part de les entitats que treballen amb persones amb discapacitat intel·lectual, de millorar els seus taller d’art i així participar amb més possibilitats de guanyar al Premi Setba.
El Premi Setba és un certamen anual dirigit a artistes amb discapacitat intel·lectual. Actualment, es tracta del premi més ben dotat de l’Estat Espanyol, que reuneix professionals del món de l’art, alumnes de Belles Arts, entitats i fundacions amb una mateixa finalitat: detectar i reconèixer el talent d’aquests artistes.
Aquesta formació rep el suport Barna Art, Dincat i Ramon Molinas Foundation.
Jaime Súnico és un artista de reconegut prestigi. Les seves obres estan a col·leccions com el Museu de Montserrat, la Fundació Kaminsky, la Col·lecció Testimoni de la Fundació La Caixa, la Fundació Vila Casas i ha exposat a galeries nacionals com Senda a Barcelona i Galerie von Braunbehrens de Munich o la Galeria Marwan Hoss de Paris entre d’altres. I si això no fos suficient, porta més de 30 anys donant classes a artistes amb discapacitat intel·lectual.