El Centre Cultural-Llibreria Blanquerna de Madrid acull la presentació del fotollibre Brians. Mujeres invisibles

Dijous 9 de març a les 18:30 h es presentarà, per primera vegada a Madrid, el fotollibre Brians. Mujeres invisibles en el Centre Cultural-Llibreria Blanquerna (CCLBlanquerna), coincidint amb la inauguració de la primera exposició individual “Infinita Magnitud” de la coautora del fotollibre Marta Fàbregas a la Galeria Jorge Alcolea el 10 de març a Madrid.
En el marc del Dia Internacional de les Dones, l’acte del CCLBlanquerna serà presentat per l’Honorable Sra. Ester Capella i Farré, delegada del Govern de la Generalitat de Catalunya a Madrid i pel Sr. Amand Calderó, secretari de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima; el moderarà l’Honorable Sra. Dolors Bassa i Coll, exconsellera de Treball, Afers Socials i Famílies; i hi intervindran Marta Fàbregas, artista, coautora i directora del projecte Traspassant l’objectiu, i Cristina Sampere, directora de la Fundació Setba.
Brians. Mujeres invisibles és el resultat del projecte Traspassant l’objectiu de la Fundació Setba, en el qual es treballa la fotografia com a eina d’empoderament. El programa està dirigit a dones internes en centres penitenciaris de Catalunya, sota la direcció artística de la fotògrafa i activista Marta Fàbregas Aragall.
Fàbregas és considerada una artista doblement compromesa, ja que se la pot trobar exposant en una fira a Los Angeles o a París, i simultàniament, impartint formacions per a dones internes en centres penitenciaris. No sols es compromet a través de la seva obra, que té una gran càrrega reivindicativa i reflexiva, sinó que, a més, en el seu dia a dia es compromet i s’implica en iniciatives que van d’acord amb el seu treball, com ho són projectes realitzats amb col·lectius en situació de risc.
Aquest fotollibre, editat per Lumínic, inclou fotografies de les participants del taller, retrats realitzats per la directora artística, fotografies de l’espai de la fotògrafa Laura Gálvez-Rhein i dos reportatges molt especials: un de la Camila Oliveira, actualment en tercer grau, i l’altre de Sofia Kyprisli, qui ja està en llibertat i que ha tingut a la fotoperiodista Sandra Balsells com a mentora.
Per assistir a la presentació, enviar la confirmació a: centreculturalblanquerna@gencat.cat
L’acte està organitzat pel Centre Cultural-Llibreria Blanquerna, centre cultural de la Delegació del Govern a Madrid, la Fundació Setba i el projecte rep el patrocini del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, Bizcabar Serveis Immobiliaris, amb la col·laboració de l’Institut d’Estudis fotogràfics de Catalunya, Lumínic, Maquillatge Tutusaus, Marc Martí i Panasonic – Lumix, i rep el suport de la Fundació Catalunya Cultura.
Entrada anterior
Tope serà el nou director artístic del projecte Traspassant murs al C.E.J.J. del Segre
Entrada següent
Inaugurem exposició a Palau Robert, ‘Dones Invisibles’
Entrades recents
- Traspassant Murs arriba per primera vegada al CP Ponent amb l’artista Tope 29 d'abril de 2026
- Iolanda Sebé torna a portar la fotografia a les dones de la presó de Ponent 27 d'abril de 2026
- 7 dones, 10 sessions i un 70% menys de malestar emocional a Brians 1 20 de març de 2026
- L’exposició Dona, fotografia, presó arriba al CC Ateneu Fort Pienc en el marc del cicle 8M 5 de març de 2026
- Els artistes Jaume Amigó i Olga Tragant lideraran el primer “Natura és Cultura” a Lleida 19 de febrer de 2026
Categories
- Premi Setba (70)
- Entrevistes (12)
- Magistrals (39)
- Natura és Cultura (52)
- Noticies relacionades (600)
- Sense categoria (13)
- Traspassant l'objectiu (63)
- Traspassant murs (26)