Inauguració de ‘Caminants’ al Festival Art & Gavarres en el Dia Mundial de la Salut Mental

Coincidint amb el Dia Mundial de la Salut Mental, aquest dimarts 10 d’octubre, ha tingut lloc la presentació de la instal·lació artística “Caminants”, realitzada per usuaris i usuàries d’entitats de salut mental, en el marc del projecte “Natura és Cultura” organitzat per la Fundació Setba, sota la direcció artística de Quim Moya amb la col·laboració de l’enginyer forestal Ignasi Vilarasau.
La peça està formada a partir dels troncs de pi blanc del bosc del camí de la transhumància d’Avinyó, recollits i treballats pels usuaris i usuàries de la Fundació Drissa, Fundació Vidal i Barraquer, Fundació Horitzó del Berguedà, CPB-Dr. Fàbregas i la Fundació Ampans que van conviure durant una setmana a la residència d’artistes Cal Gras d’Avinyó (Bages) i van realitzar diferents sessions de land Art.
Seguint el fil conductor de la sequera proposat pel Festival, els protagonistes de la instal·lació són troncs de pi blanc que formen una filera, en el camí que va cap al safareig a la recerca de l’aigua. Algunes peces estan semi enterrades per a donar la sensació de moviment i, a la vegada, d’arrelament al territori.
Imatges del muntatge de la instal·lació realitzades per la fotògrafa Laura Gálvez-Rhein:
La presentació ha tingut lloc al camí de Galligants on hi ha instal·lada l’obra que es podrà visitar lliurament fins al 9 de novembre dins la programació de la sisena edició del Festival Art i Gavarres.
A l’acte hi han participat Marta Pi, cap del servei de Cooperació Cultural, la Lali Torrellas, tècnica de Cultura, Eva Cors, tècnica de difusió i acció cultural, i Quim Gubau, gerent d’Art i Gavarres. I per part de la Fundació Drissa, a més d’alguns usuaris i usaries, ha assistit també la Núria Fornales, psicòloga coordinadora.
Sobre Art & Gavarres
El Festival Internacional d’Art i Paisatge a les Gavarres parteix de la idea que l’art pot ser una eina que ens ajudi a reflexionar i a canviar la nostra mirada sobre el paisatge. Es relaciona art i natura per donar a conèixer aquest espai natural protegit i reivindicar-lo.
Els artistes participants creen durant una setmana obres in situ amb materials naturals. Qualsevol persona interessada pot visitar aquesta mostra i descobrir aquestes intervencions artístiques efímeres, tot endinsant-se a les Gavarres. Les obres són visitables fins que la mateixa natura, amb el pas del temps, les esborri.
Aquest 2023, seguint amb la idea de les passades edicions, els Festival ha convidat tant artistes amb una trajectòria consolidada com artistes emergents. Els participants d’enguany són: Ció Abellí i Alfons Plujà, Curro Claret, Delphine Labedan, Elena Garcia, Etèries, Fundació SETBA, Guillermo Olmo, Jordi Batallé, alumnes del Màster en disseny paramètric en arquitectura (UPC), Mia Llauder, Olga Solà, Pilar Ors i Julio Borg, Quim Moya, Sebi Subirós, Tania Font, Team Fleur, Toya Legido i Xavier Bobés.
El Festival Art & Gavarres està organitzat pel Consorci de les Gavarres, un ens adscrit a la Diputació de Girona, amb la col·laboració de Bòlit, Centre d’Art Contemporani, i els ajuntaments que en formen part, i amb el suport de l’OSIC (Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural) del Departament de Cultura.
Més informació a www.artigavarres.cat
Entrada anterior
La Pigment Gallery acull l’exposició Premi Setba 2023
Entrada següent
La Fundació Setba nominada als Premis Time Out Cultura
Entrades recents
- Traspassant Murs arriba per primera vegada al CP Ponent amb l’artista Tope 29 d'abril de 2026
- Iolanda Sebé torna a portar la fotografia a les dones de la presó de Ponent 27 d'abril de 2026
- 7 dones, 10 sessions i un 70% menys de malestar emocional a Brians 1 20 de març de 2026
- L’exposició Dona, fotografia, presó arriba al CC Ateneu Fort Pienc en el marc del cicle 8M 5 de març de 2026
- Els artistes Jaume Amigó i Olga Tragant lideraran el primer “Natura és Cultura” a Lleida 19 de febrer de 2026
Categories
- Premi Setba (70)
- Entrevistes (12)
- Magistrals (39)
- Natura és Cultura (52)
- Noticies relacionades (600)
- Sense categoria (13)
- Traspassant l'objectiu (63)
- Traspassant murs (26)












