Natura és Cultura
Aquest projecte consisteix en una estada d’una setmana, a Manresa, durant la qual es realitzen un seguit de treballs artístics en contacte amb la natura.
L’objectiu és establir un vincle entre els usuaris i l’entorn, a través de l’art; descobrir l’atzar i el joc com a mecanismes per a la creació artística i, finalment, compartir amb els altres l’experiència de l’aprenentatge com a forma d’enriquiment personal, social, cultural i generadora de coneixements. També respon a la necessitat de donar un respir a les famílies de les persones que hi participen, i a ells mateixos, que no tenen gaire oportunitats de sortir de l’entorn urbà.
La convocatòria és anual, està oberta a totes les entitats de Catalunya que treballin amb persones que conviuen amb trastorns mentals . La selecció es fa per sorteig davant notari.
El treball realitzat per els participants, passa a formar part d’una exposició al Museu Comarcal de Manresa.
Patrocinadors:
Obra social “la Caixa”
Diputació de Barcelona
Capital Care
Col·laboradors:
Ajuntament d’Avinyó
Ajuntament de Manresa
Cal Gras
Casino de Manresa
Fira de la Mediterrània
Pintures Lepanto
Xocolates Torras
Entrades recents
- Traspassant Murs arriba per primera vegada al CP Ponent amb l’artista Tope 29 d'abril de 2026
- Iolanda Sebé torna a portar la fotografia a les dones de la presó de Ponent 27 d'abril de 2026
- 7 dones, 10 sessions i un 70% menys de malestar emocional a Brians 1 20 de març de 2026
- L’exposició Dona, fotografia, presó arriba al CC Ateneu Fort Pienc en el marc del cicle 8M 5 de març de 2026
- Els artistes Jaume Amigó i Olga Tragant lideraran el primer “Natura és Cultura” a Lleida 19 de febrer de 2026
Categories
- Premi Setba (70)
- Entrevistes (12)
- Magistrals (39)
- Natura és Cultura (52)
- Noticies relacionades (600)
- Sense categoria (13)
- Traspassant l'objectiu (63)
- Traspassant murs (26)